سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوء استفاده سیاسی از سایت جماران!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/10/16:: 11:48 صبح

 

مجمع روحانیون مبارز با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت. از آنجا که سایت اطلاع رسانی این تشکل سیاسی اصلاح طلب فعال نمی باشد، این پیام توسط پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران مورخ 15 دی 1391 منتشر گردید.

حال چند سوال:

1 – پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران که وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) می باشد و از پول بیت المال اداره می شود، بر اساس کدام شاخص حضرت امام(ره)، رسانه خود را در اختیار یک حزب سیاسی اصلاح طلب (با سوابق روشن در فتنه 88) قرار داده است؟

2 – آیا بخاطر این که سرپرست و دو نفر از معاونین مهم این موسسه از اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز هستند، استفاده از امکانات این موسسه را برای منافع سیاسی آنها جایز می کند؟! آیا این نوعی سوء استفاده نمی باشد؟!

3 – وقتی مسئولین موسسه در ظاهر چنین سوء استفاده ای می کنند، آیا این سوال ایجاد نمی شود که در خفا چه می کنند؟!! آیا شائبه سوء استفاده های بزرگ در پنهان به وجود نمی آید؟!!

4 – اگر پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، منسوب به بیت امام(ره) و موظف به انعکاس اخبار این بیت می باشد پس چرا پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز را منتشر می کند؟ مگر آقایان مجمع روحانیون مبارز را جزو بیت امام(ره) می دانند؟! آیا این کار سوء استفاده ابزاری از نام امام(ره) نمی باشد؟! آیا این قبیل کارها صلاحیت مسئولین موسسه زیر سوال نمی برد؟

 


اهانت یک روحانی اصلاح طلب به علمای اسلام

ارسال شده توسط یاران امام در 91/10/11:: 5:16 عصر

 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران مورخ 11 دی 1391 گفتگویی را با سید محمد علی ایازی (عضو مجمع محققین و مدرسین) تحت عنوان نقد و بررسی شیوه های عزاداری، منتشر نمود. ایازی در این گفتگو مطالب غیر محققانه و عاری از ادبیات علمی را نسبت به فلسفه قیام امام حسین(ع) و حدیث قدسی "لولاک لَما خلقت الأفلاک"(که در ذکر فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد) مطرح نمود. حال با توجه به اهمیت موضوع لازم دانستیم، ایشان را مورد پرسش گری قرار دهیم.

جناب ایازی!

در جایی از صحبت های خود در خصوص قیام امام حسین(ع) گفته اید:  در سیر تاریخی که عالمان ما درباره فلسفه این حرکت صحبت می‌کردند، یک دوره واقعا نمی‌دانستند چه بگویند. وقتی از آنها سئوال می‌کردند که فلسفه این قیام چه بوده، می‌ گفتند ما نمی‌دانیم، رمزی بوده بین امام حسین و خداوند متعال.   
اندکی بعدتر و زمانی که اندیشه‌های مسیحیت در جوامع اسلامی رسوخ کرد، برخی قائل به این شدند که امام حسین خودش را فدا کرد تا شیعیان خودش را از عذاب جهنم رها کند. این رویکرد در قرون 7 و 8 هجری تا حدودی در بین برخی رایج شده بود. در واقع همان ایام جنگ‌های صلیبی و ورود مسیحیان و درگیری‌هایی که بین مسلمین و مسیحیان روی داد، برخی از این دست اندیشه‌ها نیز به جهان اسلام و در بین شیعیان نیز رسوخ یافت. رویکرد دیگر که در باب آن کتب متعددی هم نگاشته شد، راه‌های گریه کردن بر مصائب اباعبدالله بود. کتابهایی که نوشته می‌شد، عنوانش «طریق البکاء» بود، راه‌های گرییدن بر حسین(ع). در واقع این کتاب‌ها به دنبال روش‌های گریه کردن و اشک ریختن بر امام حسین بودند که  حدودا از قرن 8 آغاز شده و در قرون 10 و 11 و علی الخصوص در دوران صفویه به اوج خود رسیده است.

شما بر اساس کدام سند و مدرکی به راحتی بیانات علماء یک عصر را درباره فلسفه قیام امام حسین(ع) زیر سوال می برید؟ و بی ادبانه می گویید: علما در یک دوره واقعا نمی‌دانستند چه بگویند!! چگونه خود را محقق می دانید و این گونه حرف می زنید؟! آیا شما که لباس دین بر تن دارید، این حرف تان باعث تضعیف عقاید و باورهای مردم بخصوص پیرامون نهضت حسینی نمی شود؟ بهتر است کمی عالمانه و متواضعانه صحبت نمایید تا مجبور نشوید علمای یک عصر را محکوم به نادانی کنید!

جنابعالی بدور از یک متد تحقیقی، سیر تاریخی دیدگاه و صحبت های علماء نسبت به فلسفه قیام امام حسین(ع) را با تقیسم بندی به 3 مقطع تاریخی، چنین توضیح می دهید:

1 - یک دوره واقعا نمی‌دانستند چه بگویند. وقتی از آنها سئوال می‌کردند که فلسفه این قیام چه بوده، می‌ گفتند ما نمی‌دانیم.

2 - اندکی بعدتر و زمانی که اندیشه‌های مسیحیت در جوامع اسلامی رسوخ کرد، برخی قائل به این شدند که امام حسین خودش را فدا کرد تا شیعیان خودش را از عذاب جهنم رها کند.

3 - راه‌های گریه کردن بر مصائب اباعبدالله بود. کتابهایی که نوشته می‌شد، عنوانش «طریق البکاء» بود، راه‌های گرییدن بر حسین(ع)

واقعا دیدگاه قالب علما در طول تاریخ نسبت به فلسفه قیام امام حسین(ع) این طور بوده است ؟!! آیا این مطالب شما اهانت به علماء و زیر سوال بردن زحمات آنها نمی باشد؟ چگونه با وجود آثار فراوان علماء درباره امام حسین(ع) چنین ادعایی را مطرح می کنید؟!

شما عنوان می کنید: کتابهایی نوشته می شد با عنوان طریق البکاء و در واقع این کتاب‌ها به دنبال روش‌های گریه کردن و اشک ریختن بر امام حسین بودند که  حدودا از قرن 8 آغاز شده و در قرون 10 و 11 و علی الخصوص در دوران صفویه به اوج خود رسیده است.

بهتر است بدانید تا کسی به امام حسین معرفت پیدا نکند (به اندازه ظرفیتش) نمی تواند برای ایشان گریه کند؟ یعنی اشک ریختن برای اباعبدالله(ع) خودش فی نفسه معرفت است. حال مقصود شما از این صحبت ها چیست؟ آیا در این مقطع تاریخی فقط علماء بدنبال روش هایی برای گریاندن مردم بودند؟ چرا با حالت سلبی و نگاهی منفی به شعائر حسینی نگاه می کنید؟ البته ما از صحبت های این چنینی شما تعجب نمی کنیم چرا که یادمان نمی رود جنابعالی چند سال پیش در شب 19 ماه مبارک رمضان(شب ضربت خوردن امیرالمومنین(ع)) در حسینیه ارشاد با گفتن مطلبی سیاسی موجبات تشویق حاضران جلسه را که از نزدیکان سیاسی تان بودند فراهم کردید و هیچ اعتراضی هم نسبت به کف زدن آنها در شب حزن و اندوه شیعیان نکردید!

شما در بخشی دیگر از صحبت هایتان با اشاره به روایات غلو گونه می گویید:  مثال دیگر در همین زمینه حدیث «لولاک» است که در ذکر فضائل بانو حضرت فاطمه زهرا(س) مورد توجه قرار گرفته است. این روایت در قرن 8 ساخته شده و اساسا با مسلمات عقاید ما در تضاد است. اینکه بر طبق این روایت مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) حتی از مقام پیامبر(ص) نیز بالاتر قرار داده شود-بر طبق این روایت- قطعا بر خلاف اعتقادات بنیادین ماست. حالا می‌بینیم که این روایت با آب و تاب بسیار نقل هم می‌شود و وقتی هم از سند آن سئوال می‌شود، می‌گویند اگر سندش هم چندان مطمئن و محکم نباشد، حرف خوبی است و باید اشاعه شود. متاسفانه در باب فضائل این چنین اتفاقی افتاده است و از نظر من این مسئله هم بدور از مسائل سیاسی نیست.

این چه ادبیاتی است که با آن سخن می گویید؟ ادعا می کنید این روایت در قرن 8 ساخته شده است؟! شما چه دلیل بر ساختگی بودن این روایت دارید؟ بله ممکن است یک روایت از نظر سندی ضعیف باشد ولی دلیل بر ساختگی بودن آن نمی شود! خیلی راحت اظهار می کنید: قطعا این روایت برخلاف اعتقادات بنیادین ماست! اگر این طور است، پس چرا برخی از علمای گذشته و معاصر آن را برخلاف اعتقادات ما نمی دانند و اتفاقا آن را تفسیر و تایید می کنند؟ لطفا به تفاسیر علماء در خصوص این روایت مراجعه کنید تا این جور قطعی صحبت نکنید! می گویید: این روایت با آب و تاب بسیار نقل هم می‌شود. دوست عزیز این چه طرز صحبت کردن راجب روایات می باشد؟ بهتر است محققانه حرف بزنید!!

سخن آخر:

اخیرا یکی از علمای قم نسبت به وضعیت فرهنگی کشور انتقاداتی را بیان کردند و از روحانیون و طلاب خواستند تا در ایام تبلیغی جوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان یاری کنند. ما ضمن احترام خدمت ایشان عرض می کنیم:

شکی نیست دشمنان اسلام و تشیع با همه توانی که دارند در صدد به انحراف کشاندن نسل جوان از هویت اسلامی شان هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند. اما در اینجا آنچه مهم است، چگونه مصون ماندن جوانان از تهاجمات فرهنگی است که بهترین مصونیت در برابر این تهاجمات تقویت باورها و برپایی شعائر اسلامی (بخصوص شعائر حسینی) می باشد و این مهم اگر از جانب اشخاصی مورد خدشه واقع شود بهترین بستر را برای تاثیر گذاری تهاجمات فرهنگی دشمن بر روی جوانان فراهم خواهد کرد، پس از علماء توقع این است در برابر سخنان و نظراتی که این باورها و شعائر را زیر سوال می برند واکنش نشان دهند و نگذارند عده ای در لباس دین در ارتباط با مسائل دینی سخنانی را بگویند که باورهای دینی را زیر سوال ببرد!

 یاران امام

11 دی 1391

 

 

 


9 دی و مدعیان خط امام

ارسال شده توسط یاران امام در 91/10/9:: 6:34 عصر

 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران(وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام)، مهمترین رسانه مدعیان خط امام(ره) در فضای مجازی می باشد. این رسانه تا امروز مصادف با سالروز یوم الله 9 دی، با عدم انتشار مطلبی در خصوص این حماسه بزرگ، سکوت معناداری اختیار نمود.

حال سخن ما با مدعیان خط امام(ره):

شما که ادعای پاسداری از راه و آرمان های امام(ره) را دارید!! پس چرا در برابر سالروز حماسه امت امام(ره) برای پاسداری از ارزش ها و آرمان های ایشان، خاموش شده اید؟ چگونه می توانید خود را فدایی امام(ره) نشان دهید در حالی که نسبت به این روز الهی ساکت هستید؟ شما که با نزدیک شدن سالگرد برخی از نزدیکان فکری تان اقدام به انتشار مطالب مختلف برای بزرگداشت آنان می کنید، حالا چطور شده است در مقابل این روز با عظمت حرفی نمی زنید؟ چگونه است برای فوت مادر و پدر حامی سرسخت آقای منتظری گزارش های خبری و تصویری تهیه می کنید اما در خصوص 9 دی هیچ نمی گویید؟! یادآوری و بزرگداشت این روز چه ضرر و خطری برای شما دارد که از آن فرار می کنید؟ اصلا چطور می خواهید از 9 دی چیزی نگویید ولی در صحنه سیاسی و انتخابات نقش آفرینی کنید؟! بهتر است بدانید امت امام(ره)  سال 88 در طول هشت ماه در برابر هر هتاکی نسبت به امام(ره) و انقلاب مانند: پاره کردن عکس امام(ره) و زیر سوال رفتن آرمان های ایشان (جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) صبر پیشه کردند ولی بعد از هتاکی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا دیگر خون عاشورایی شان به جوش آمد و در 9 دی حماسه ای حسینی آفریدند و بار دیگر با امام(ره) و خلف شایسته اش تجدید میثاق کردند. حالا سکوت شما در برابر این روز چه معنایی می تواند داشته باشد؟! اگر ادعا کنید کارهای ننگین آن روزها کار ما نبود، با قاطعیت به شما می گوییم: دروغ می گویید! چون اگر کار شما نبود، پس چرا امروز سکوت پیشه کرده اید؟! آیا نشنیدید که می گویند: سکوت علامت رضاست؟!!

ای کاش فقط خاموش بودید و اقدام به حرکتی معنادار و مرموزانه در آستانه این روز الهی نمی کردید!! حتما می پرسید چه حرکتی؟ می دانیم که می دانید ما چه می گوییم! ولی برای شفافیت موضوع ناگزیریم کار اخیر شما را توضیح دهیم:

سایت جماران مورخ 8 دی 1391 در آستانه یوم الله 9 دی اقدام به انتشار مطلبی با عنوان : نسبت قانون اساسی با ولایت فقیه (نقد نگاه کلی آیت الله مصباح یزدی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) به قلم سید ضیاء مرتضوی( از فعالین و تئوریسین های حوزوی جریان فتنه) نمود.

در ابتدای این مقاله سایت جماران چنین توضیح داده است: آنچه در پی می آید مشروح مقاله‌ای به قلم آیت‌الله سید ضیاء مرتضوی استاد و محقق حوزه علمیه قم در نقد دیدگاه‌های آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص مبحث ولایت فقیه است که طی دو بخش در روزهای 13 و 14 آذرماه در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد.

و در ابتدای این مقاله هم نویسنده اظهار داشته: دیروز 12 آذرماه سالروز تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی اکثریت ملت بزرگ ایران در رای‌گیری سراسری سال 1358 بود.

خوب اگر این مقاله بمناسبت 12 آذر سالروز تایید قانون اساسی نوشته شده و در روزنامه جمهوری اسلامی به همین مناسبت مورخ روزهای 13 و 14 آذر منتشر گردیده است، پس چرا سایت جماران این مقاله را در روز 8 دی 1391 (که مناسبتی با این روز ندارد)،منتشر کرده است؟ وقتی به محتوای مقاله و نویسنده آن نگاه می کنیم، معمای انتشار این مطلب در زمان بی مناسبتش برای ما حل می شود و مناسبت آن را بخوبی متوجه می شویم!!

مدعیان خط امام(ره) چون بهتر از هر کس می دانند، 9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت است و برای همین در تقویم رسمی بنام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ثبت شده است و در واقع در این روز ضربه سنگینی از امت امام(ره) خوردند، دوست نداشتند ساکت باشند و چیزی نگویند!! ولی بخاطر منفعت سنجی هایی و ترس از امت امام(ره) نمی توانستند، بصورت مستقیم به این روز بزرگ نیش بزنند! ولی در اقدامی مرموزانه با انتشار این مطلب به طور غیر مستقیم نیش خود را به اصل ولایت فقیه (بزرگترین میراث امام(ره)) وارد کردند!! حال اگر شما حضرات مدعی خط امامی(ره) بخواهید پاسخ دهید: ما فقط قصد نقد علمی داشتیم!! مگر شما با نقد علمی و تضارب آرا و اندیشه مخالف هستید؟ با صراحت به شما می گوییم: ما با نقد علمی مخالف که هیچ بلکه از آن استقبال می کنیم، اما کاری که شما کرده اید به تعبیر امیرالومنین: کلمه الحق یراد بها الباطل بوده است! کارتان ظاهرش نقد است ولی باطن و مقصودش چیز دیگریست، چون اولا این مقاله توسط یک فردی منصف و بی غرض نوشته نشده، بلکه توسط یک شخص وابسته به یک جریان سیاسی خاص و با سوابق روشن!! و با نگاهی منفعت طلبانه برای اهداف یک جریان سیاسی نوشته شده است که اگر این مقاله مورد توجه محققین منصف و بی طرف واقع شود از کنایه های مغرضانه و سفسطه های موجود آن بخوبی پی به این خط سیاسی خاص خواهند برد و دوما چرا این مطلب در این زمان که مناسبتی با آن نداشته (بلکه جهت خاصی از انتشار آن در این زمان مد نظر بوده) منتشر شده است؟!

حرف آخر:

9 دی امسال بهترین شاخص برای ارزیابی مجدد شما مدعیان خط امام(ره) بود و این شاخص بخوبی نشان می دهد هنوز هم در مسیر غلط گذشته تان در حال حرکت هستید و نسبت به عملکرد گذشته تان پشیمان نمی باشید، فقط نمی دانیم با چه رویی صحبت از حضور در انتخابات می کنید و شروط هم تعیین می کنید!! حاشا به صداقت و غیرتتان!!

 

 


<      1   2   3      >



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ