سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسجد جمکران حکایت از یک واقعیت نهفته سیاسی!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/4/14:: 9:0 عصر

 

در آستانه نیمه شعبان بر آن شدیم که به بررسی ادعایی که توسط برخی از شخصیت ها و افراد اصلاح طلب در مورد نظر حضرت امام(ره) نسبت به مسجد جمکران مطرح شده است، بپردازیم:

آیت الله توسلی (از اعضای دفتر امام خمینی(ره)): آنگونه که چند نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز روایت کرده اند ، پس از سال 42 که امام برای تشکر از مردم قم به این شهر می رود، حاضر به قرائت نماز در این مسجد با نام امام زمان نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحمت (جانشین آیت‌الله توسلی در دفتر امام خمینی(س)): بزرگترین آسیبی که متوجه مهدویت است، کشاندن مردم به سمت و سوی شعار بدون شعور است. تمام هم و غم امام راحل این بود که مردم شعور و آگاهی داشته باشند و شعارها از شعور برخیزند و بزرگترین آسیبی که به این فرهنگ اصل وارد می‌شود، این است که هزاران هزار تن از جوانان و زنان و مردان ما از سراسر ایران اسلامی، هر شب چهارشنبه در مسجد جمکران جمع شوند، در حالی که از کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه گذشته‌اند بی‌آنکه به زیارت آن بانوی بزرگوار رفته باشند. متأسفانه مسجدی که بر فرض هم به دستور امام عصر احداث شده باشد، آن‌قدر اهمیت یافته که در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه قرار می‌گیرد. مسجد جمکران یک شعار است که اگر بپذیریم واقعا مسجد امام زمان(عج) است، مسجد امام حسن عسگری در شهر قم که با کمک‌های دو امام بزرگوار ساخته شده، بی‌تردید از اهمیتی بیشتر برخوردار خواهد بود که به آن بی‌توجه هستیم. متأسفانه ما داریم مردم را به سمت شعار بدون شعور سوق می‌دهیم و این گناهی بزرگ است که حضرت ولی‌عصر نیز آن را نخواهد بخشید. (سایت جماران 17/5/1388)

حجت الاسلام مسیح مهاجری(مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی ایران): الآن جمکران را جایی کرده‌ایم که غیر از آن فرموده عربی است. من طلبه که بودم جمکران را چیزی بیشتر از یک مسجد اعتقاد نداشتیم و الآن هم نداریم اما عده‌ای در یک حدی بیشتر از این مسایل می‌گویند مسجد مقدس جمکران. ما می‌پرسیم مگر مساجد دیگر مقدس نیستند. فقط این یکی مقدس است. مسجد النبی مقدس نیست؟! مسجد‌الحرام مقدس نیست؟! مسجد کوفه مقدس نیست؟! چطور شما آن ها را نمی‌گویید مقدس فقط این را مقدس می‌گویید. متأسفانه در زبان بزرگان ما هم هست. ما در اوج این مسایل پارسال در روزنامه به صورت علمی سند این بحث را مطرح کردیم و ثابت کردیم که سند ندارد که امام زمان فرموده باشند.(سایت جماران مورخ 25/4/1390)

حجت الاسلام سید محمد رضوی (عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز):با اینکه فضیلت مسجد جمکران تنها به اندازه مسجد محله ماست؛ اما بسیاری از مردم کشورمان تحت تأثیر تبلیغات وسیعی که در این زمینه صورت می‌گیرد، در حالی در سطحی وسیع به زیارت این مسجد می‌روند که زیارت حضرت فاطمه معصومه را که ثواب زیارت ایشان به اندازه زیارت حضرت زهرای اطهر است، فراموش می‌کنند؛ لذا امام خمینی در تمام طول عمر با برکتشان هرگز به مسجد جمکران نرفتند.(سایت جماران 16/5/1388)

حجت الاسلام محمد کاظم تقوی (عضو موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره)): محور قرار دادن اماکنی مانند جمکران و دلخوش داشتن به مداحی‌های صرفاً احساسی و بعضاً غلط و انحرافی و سخنرانی‌های مذهبی غیر مستند و غیر علمی بدتر از مداحی‌ها؛ مصداق بارز فراموش کردن محورهای اصلی مسئله امام زمان(ع) و آموزة سازنده انتظار و انتظار سازنده و در افتادن به دام خرافه و سطحی نگری است. جمکرانی که در این اواخر مطرح شد و در این سال‌ها رونق غیر طبیعی گرفت، اما راستی جایگاه آن در مسئله امام زمان و انتظار چقدر است؟ گذشتگان از علما و عموم شیعیان که جمکران نداشتند اعتقادشان به حضرت مهدی(ع) و انتظارشان کامل نبود؟! (سایت جماران مورخ 22/4/1390)

حال یک سند غیرقابل خدشه از حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد که در مقابل تمام ادعاهای فوق قرار دارد و مطالب منسوب به ایشان را زیر سوال می برد:

بسمه‏تعالی. در تاریخ 17/2/58 پس از مذاکرات و تشکیل جلسات که اعضای هیأت امنا ومدیره مسجد مقدس صاحب‏الزمان در جمکران با جناب حجت‏الاسلام آقای شیخ محمد یزدی و سایر مقامات روحانی مسئول حوزه علمیه قم داشته و تبادل افکار نمودند، برای مسائل ذیل تصمیمات مرقوم پیشنهاد شد و تصویب گردید که اقدام به اجرای آن شود:

1ـ با توجه به اقبال روزافزون مردم به مسجد مقدس صاحب‏الزمان در جمکران، باید امور حفاظت و رفاه زائران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و طرحهای جالب و اصلاحی بسیار کامل، که مورد نظر هیأت‏امنا و مدیره نیز بوده، به فوری با رعایت الأهمّ فالأهمّ به مرحله اجرا درآید.

2ـ کمکهای مردم که به عنوان کمک به ساختمان و عملیات عمرانی و به عنوان نذورات و هدایا می‏باشد باید فقط در یک شماره حساب به نام مسجد باشد، و فقط یک دفتر هم در مسجد جهت دریافت این وجوه باشد، و شماره حسابی که جدیداً ظرف شش ـ هفت ماهه اخیر به نام خدمه سابق مسجد افتتاح شده بسته شود؛ و همچنین دفتری که جهت اخذ هدایا در مسجد ـ غیر از دفتر مسجد ـ باز نموده‏اند نیز تعطیل گردد.

3ـ با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران یادگاری عظیم از حضرت ولی‏عصر ـ ارواحنا فداه ـ بوده و آن سرور امر به ساختن آن مسجد و توجه شیعیان به آن نموده‏اند (طبق روایت مرحوم شیخ صدوق ـ رضوان‏اللّه‏ علیه) بنابراین وقف عام محسوب شده و امر تولیت آن با حاکم شرع بوده و اداره آن زیر نظر حاکم شرع با هیأتی از عدول مؤمنین و ثقات مطلع امین و علاقه‏مند به آن جناب (ع) باید باشد؛ و کلیه اموال و عواید حاصله باید با حفظ مصالح مسجد دقیقاً صرف عمران و توسعه و رفع نیازمندیهای آن مکان توسط هیأت مذکور شود؛ و اعضای این هیأت صرفنظر از عشق به خدمت در راه اسلام، سزاوار است که این خدمت را افتخاری انجام دهند و همان طور که در گذشته افتخاری بوده در این زمان هم که نهال مقدس جمهوری اسلامی شروع به رشد نموده، با اقتدار بیشتر به این خدمت افتخاری خود ادامه دهند و در برابر حاکم شرع جوابگوی جزئی و کلی حسابها و عملیات انجام شده باشند. ضمناً روابط اداری با اوقاف جمهوری اسلامی توسط این هیأت انجام می‏گیرد و در مقابل مسائل اداری، چه اوقاف و چه سایر ادارات کشور، نیز این هیأت جوابگو خواهد بود.

4ـ طرح سابق هیأت امنا در رد? توسعه و عمران مسجد که قسمتی از آن انجام شده و مابقی طبق پیش‏بینی عبارتند از الف: ایجاد یک بیمارستان به نام امام عصر (عج) جهت درمان مستضعفین.ب: احداث سیصد اتاق زائرسرا در اطراف میادین، جهت رفاه بیشتر زائرین.ج: توسعه کامل مسجد از مقطع شمالی و شرقی، که به مقام قدیمی مسجد لطمه‏ای وارد نیاورد، طبق نقشه موجود.د: تکمیل ساختمانهای موجود و توسعه وضوخانه‏ها، به همان نقشه، بسرعت اجرا شود و برای تأمین بودجه به همان نَهجْ سابق با جلب نظر نیکوکاران اقدام نمایند.

5- دو نفر از اعضای هیأت امنای قبل به نام آقایان حاج محمدعلی زندیه و حاج مهدی اقبالیان استعفا داده‏اند و اعضای هیأت عامل و امین جدید ـ پس از استعفا ـ به این شرح است:

آقایان: حاج سید علی‏اکبر موسوی یزدی ـ حاج سید عبدالحسین میرحجازی ـ حاج قدرت‏اللّه‏ لطیفی ـ حاج مهدی جعفریان ـ حاج غلامرضا تجلی

6ـ کارمندان و کارکنان مسجد، چون در رفتار و سوابق آنان عمل خلافی مشاهده نشده، به حال خود برقرار و به خدمت مشغول باشند و فقط حسابدار به نام آقای سیدنصراللّه‏ برقعی عوض شود؛ و کارکنان به میزان نیازمندی طبق تصویب هیأت افزایش یابد.

شورای رسیدگی به امور مسجد مقدس جمکران قم: حاج سیدعلی اکبر موسوی ـ حاج سید عبدالحسین میرحجازی ـ حاج قدرت‏اللّه‏ لطیفی ـ حاج مهدی جعفریان ـ حاج غلامرضا تجلی ـ محمد محمدی گیلانی ـ حسین راستی کاشانی ـ الاقل علی مشکینی ـ محمد یزدی ـ و یک امضای ناخوانا

بسمه تعالی

آنچه را حضرات آقایان مدرسین تصویب کرده‏اند، مورد تأیید اینجانب می‏باشد.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

سند:  صحیفه امام خمینی(س) - جلد 7- جمکران، مسجد صاحب‏الزمان (عج)

 


کجایند مردان بی ادعا

ارسال شده توسط یاران امام در 91/4/12:: 6:0 عصر

این عکس متعلق به شهید محمود انصاری برادر اخوان انصاری (محمد علی ، مجید و حمید) می باشد. قسمتی از زبان حال این شهید بزرگوار از لسان عمه اش  خانم عرب نژاد بدین شرح است: من گاهی اوقات به او می‌گفتم عمه چرا برای خودت خانه و زندگی نمی‌سازی؟ می‌گفت: من دوست دارم شهید شوم. خانه‌های این دنیا به درد من نمی‌خورد. به او گفتم: آن روز که من قم بودم، تو زخمی‌ شده بودی، بگو ببینم چکار کرده بودی که به این صورت تو را زخمی‌ کرده بودند؟ محمود جورابش را پایین کشید. من فکرکردم می‌خواهد جای زخم‌هایش را به من نشان دهد اما دیدم که برگه‌ای را بیرون آورده و گفت: بیا این اعلامیه امام (ره) است. تمام سختی‌ها را به خاطر امام تحمل می‌کنم اما کتک‌های این دشمنان هیچ تأثیری بر من نمی‌گذارد و دست از هدفم بر نمی‌دارم و افتخار می‌کنم که در راه امام فعالیت می‌کنم. دوست دارم که انقلاب و اسلام پیروز شوند. این بدن بی‌ارزش بگذار در راه هدف با ارزشم زخمی ‌شود. یک‌ روز به او گفتم: عمه تو جوانی، باید به فکر خودت باشی. این‌قدر پول خود را خرج مهمان‌هایت نکن. تو آینده داری، باید ازدواج کنی، احتیاج به پول داری. گفت: من به یک قطعه زمین اندازه خودم احتیاج دارم که در آن به خاکم بسپارند. این‌قدر خاک هم هرجا قسمتم شد، ‌دفنم می‌کنند. فقط خدا کند شهید شوم و به عنوان شهید در خاک قرار گیرم. من آرزوی دیگری ندارم.


نامه وارده!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/4/8:: 2:0 عصر

یکی از کاربران وبلاگ شاخص؟ که خود را یکی از کارکنان حرم امام خمینی(ره) معرفی کرده، نامه ای را برای ما ارسال نموده است و ما ضمن تشکر از این بزرگوار، آنچه که در پی می آید نامه ایشان می باشد:

به نام خالق هستی

سلام

شما کار بزرگی را شروع کردید می دانستم که یک روز صدای مظلومیت امام بلند خواهد شد. من که خود سالیانی است که در مرقد امام کار میکنم نکات و پرسشهایی که شما گفته اید را بخوبی درک میکنم . درد و قصه فراتر از ان چیزی میباشد که شما به بخشی از ان اشاره کردید من در این مدت چیزهایی را در مرقد دیدم و شنیدم که باورش برای امثال منی که از خانواده ایثارگران میباشیم و عاشق امام و انقلاب هستم بسیار مشکل است صد افسوس که من و امثال من نوعی صدایشان هم به علت از دست ندادن کارشان نمیتواند بلند شود که چه کنیم در این وضعیت معیشتی نمیخواهیم کارمان را از دست بدهیم آخر اقای انصاری و اطرفیان او اگر بفهمند کسی در مرقد میخواهد بر علیه انها حرفی بزند طرف را بیرون میکنند. اقای انصاری با روحیه مستبدانه که دارد هر کار که دلش بخواهد و هر کسی را خودش بخواهد بر امور مسلط میکند . چطور میشود که اسم امام و خانواده اش را برای منافع شخصی هزینه میکند و فریاد دفاع از امام و خانواده اش را سر می دهد . فامیل های اقای انصاری در مرقد که شما بدرستی به قسمتی از ان اشاره کردید بنام امام و حاج حسن اقا هر کاری میخواهند میکنند جالب است اگر بر فرض کسی از انها بپرسد که چرا؟ به او میگویند مگر شما با امام مشکل دارید. در این جا سخنی با نوه عزیز امام حاج حسن اقا دارم که واقعا ایشان را دوست دارم ما نمیدانیم چگونه به شما دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم راحت با شما در دل کنیم متاسفانه بین بچه های مرقد با سوء استفاده هایی که اقای انصاری انجام داده که یقین دارم شما از ان خبر ندارید بدبینی بدی به وجود امده است از شما می خواهیم که به هر طریقی شده است کاری کنید که کارکنان حرم بتوانند بدون افتادن در دردسری با شما ارتباط برقرار کنند و دغدغه ها و کارهای نادرستی که انجام میشود را بگویند. تا دیر نشده باید به فکر علاج بود.      


<      1   2   3      >



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ